czwartek, 28 stycznia 2016

Pikantne frytki z marchewki i chipsy z szynki

Frytki z warzyw innych, niż ziemniaki zawsze mnie trochę odstraszały. Podczas mojej drogi do zmiany nawyków żywieniowych tyle razy pozytywnie się zaskoczyłam, że szkoda było nie spróbować - i faktycznie jest to kolejny udany eksperyment. Lubie pikantne smaki więc marchewkę doprawiłam na ostro. By mieć coś na przekąszenie i złamanie jej smaku obok położyłam odrobinę szynki - dopasowały się idealnie.

Frytki z marchewki i chipsy z szynki
Składniki:

  • 2 średnie marchewki
  • 2 nieduże plasterki szynki
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • płaska łyżeczka mielonego imbiru
  • szczypta pieprzu cayenne 


Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.
Marchewkę pokroić w słupki, posypać przyprawami, dodać olej i dokładnie wymieszać.
Z szynki odciąć skórę i ewentualny tłuszcz jeśli jest. Pokroić w paski.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, z jednej strony rozłożyć płasko frytki, z drugiej poukładać plastry szynki.
Piec 20 minut.
Można podać z dipem na bazie jogurtu.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)