poniedziałek, 29 czerwca 2015

Zdrowe kotlety mielone

Dziś zapraszam na zdrowe kotlety mielone - cudowna alternatywa dla klasycznego, i niestety niezbyt zdrowego dania. Kotlety wychodzą soczyste i aromatyczne, a mi smakują bardziej niż te smażone. Mój mąż powiedział nawet że jest mu obojętne czy zrobię w zdrowej czy klasycznej wersji, bo uwielbia jedne i drugie. Polecam wypróbowanie przepisu, na prawdę warto :)

Zdrowe kotlety mielone
Składniki (na 2- 2,5 porcji)
  • 0,5 kg mielonego mięsa drobiowego
  • 2 płaskie łyżeczki musztardy
  • 1 jajko
  • 3 łyżki płatków owsianych Górskich (zblendowanych lub zmielonych)
  • 1 średnia cebula biała
  • pół cebuli czerwonej (jeśli nie ma można zastąpić białą)
  • 2 większe pomidory
  • 1 łyżka soku z limonki
  • łyżka posiekanej świeżej kolendry
  • łyżka oleju
  • pół kulki mozzarelli
  • sól morska, pieprz
Przygotowanie:


  1. Posiekać drobno białą cebulę. Wymieszać z mięsem, musztardą, jajkiem i zlendowanymi płatkami owsianymi. Doprawić solą morską i pieprzem
  2. Pomidora pokroić na ćwiartki, wykroić wodnistą część z pestkami. Sam miąższ pokroić w drobną kostkę.
  3. Pomidora wymieszać z kolendrą i posiekaną czerwoną cebulą. Dodać łyżkę oleju i soku z limonki, wymieszać.
  4. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy miseczki z mięsa - najpierw płaski, okrągły kotlet, w którym następnie robimy wgłębienie używając na przykład stopki od kieliszka do wina. (ja równe okręgi uformowałam kawałkiem obciętej plastykowej butelki - ale to nie jest konieczne, można uformować rękami)
  5. Miseczki napełniamy przygotowanym farszem z pomidora. Posypujemy pokrojoną w kostkę mozzarellą.
  6. Pieczemy około 30 minut w 200 stopniach do zrumienienia sera.
Ja takie miseczki podałam z ryzem, ale lubię też dać do nich na przykład dwa rodzaje surówek.

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)