poniedziałek, 25 maja 2015

Kremowy serek z jogurtu - pyszny i prosty

Prosto, pysznie i zdrowo, czyli tak jak lubię najbardziej. Serek robi się praktycznie sam, nasz wkład to kilka minut. Potem oczywiście doba oczekiwania, ale warto. Jest kremowy, delikatny, bardziej do smarowania niż krojenia. Mi bardzo posmakował i na pewno przygotuję go jeszcze w wielu innych wariantach. Gotowy serek można wykorzystać na wiele sposobów - u mnie juz jutro w wersji ekskluzywnego śniadania lub deseru fit.
Serka nie doprawiałam, bo część zamierzałam wypróbować na słodko a część wytrawnie. Lubię wszelkiego rodzaju smarowidła chrzanowe więc trochę serka zmieszałam sobie z odrobiną chrzanu - pychota. O części drugiej, słodszej ale zdrowej już jutro :)
Przepis znalazłam u Danusi

Domowy ser z jogurtu greckiego

Składniki:

  • 1 opakowanie jogurtu greckiego 400 g (w składzie tylko mleko, śmietanka i zywe kultury bakterii, nic więcej). 
  • gaza
Przygotowanie:

Sitko wykładamy złożoną na pół gazą. Jogurt mieszamy w kubeczku i przelewamy na gazę. odstawiamy na 2 godziny.
Po tym czasie gazę należy zawiązać, pozostawić na sicie i mocno docisnąć z góry. Ja na gazie położyłam słoiczek wypełniony ciężkimi drobiazgami.  (użyjcie czegokolwiek, byle było stabilne i sporą siłą dociskało cały serek)
Odstawiamy do lodówki na 20 godzin

Smacznego!

Kremowy serek 

Labneh



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)