piątek, 7 sierpnia 2015

Ciasteczka dla psów + foto z degustacji



Dziś przepis na smaczne i zdrowe ciasteczka.. dla psów :)
Jedna z naszych suń zatruła się od obroży przeciw kleszczom, a to było inspiracją by poszukać dla niej zdrowych przekąsek bez konserwantów i żadnej chemii. Poszperałam w internecie, znalazłam ciekawy przepis na ciasteczka z wątróbką i marchewką - link tutaj - czyli bardzo zdrowe, pełne witamin i wartościowych składników odżywczych. Zrobiłam i pieski przeszczęśliwe :) Zapraszam na foto - reportaż z degustacji :) Sunie zachwycone.

Moja propozycja!
Wody z gotowania wątróbki i marchewki nie wylałam, tylko popakowałam w małe pojemniczki i zamroziłam. Teraz sunia dostaje w te upały mrożone kostki z takim wątróbkowym bulionem (uwielbia je! bardzo ją wychładzają a do tego są smaczne dla pieska)
Taki mrożony bulion wykorzystuję też do przygotowywania psiego makaronu.

Składniki:

  • 200 g wątróbki z kurczaka
  • 1 średnia marchewka
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanka oleju 
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
Przygotowanie:
wątróbkę i marchewkę ugotować, aż marchew będzie miękka (jeśli można w garnku przekroić ją łyżką to jest gotowa)
Bulion ostudzić i zachować (informacja o wykorzytaniu wyżej)
Mięso i marchew ostudzić, dodać jajko i olej i zblendować 
Dodać mąkę i zagnieść ciasto. odstawić do lodówki na godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 2-3 milimetrów (bardzo ładnie się wałkuje) można troche podsypać mąką
Z ciasta wykrawać dowolne kształty (ja po prostu użyłam kieliszka do wódki i te ciasteczka są takie nieduże, w sam raz)
Pieczemy 30 minut w 160 stopniach (ja ciasteczka ułożyłam na papierze do pieczenia)
Studzimy i gotowe :)
Swoje ciasteczka przechowuję w plastykowym słoiczku. Zrobiłam je dokładnie 8 dni temu i wciąż są dobre, nie zepsuły się. odłożyłam kilka "do zepsucia" żeby Wam powiedzieć jaka mniej więcej jest data przydatności.

A oto ciasteczka i degustacja!




A oto co jeszcze słychać na naszej działce. A pięknie jest! :)











1 komentarz:

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)