sobota, 20 września 2014

Kurczak duszony z brokułem

Pyszny, soczysty kurczak duszony z brokułem to jedno z moich ulubionych dań. Często podaję je tak jak na zdjęciu - wyłącznie z jakąś sałatką. Czasem dodaję ryż, rzadziej kaszę. Smakuję mi w każdej wersji i Wam gorąco polecam tak przygotować mięso.

Kurczak duszony z brokułem

Składniki:

  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • 1 brokuł
  • przyprawa gyros
  • kilka łyżek oleju rzepakowego
  • ćwierć szklanki wody
Przygotowanie:
  1. Kurczaka pokroić w kostkę i obsypać przyprawą gyros (ilość wedle uznania). Zalać oliwą, wymieszać i odstawić na kilka godzin do lodówki.
  2. Rozgrzać patelnię. Na dużym ogniu krótko obsmażyć kurczaka, by delikatnie się zrumienił.
  3. Zmniejszyć ogień na minimum. Dodać różyczki brokuła, podlać wodą i przykryć.
  4. Dusić około 10 minut aż brokuł trochę zmięknie, ale nie będzie rozciapciany.

Smacznego!
U mnie podane z Surówką z sosem tzatziki - polecam, idealnie do siebie pasują :)
Kurczak duszony z brokułem oraz surówka z sosem tzatziki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)