piątek, 5 września 2014

Pyszna i zdrowa zupa gołąbkowa

Zupa, która od lat jest stałym elementem naszego jadłospisu. Bardzo sycąca, rozgrzewająca, idealna na jesień i zimę. Ja doprawiam tak, jak akurat mam ochotę - na ostro, ziołowo, a gdy jestem chora odkładam dla siebie porcję zupy i doprawiam ją sporą ilością czosnku - nic mnie lepiej na nogi nie postawi :)

Zupa pyszna, wyczekiwana przez lato przez całą rodzinę. Ileż to musiałam razy tłumaczyć, że jeszcze nie ta kapusta! :) Ale w końcu się doczekali. Nadszedł ten czas, kiedy mój małżonek na obiad je 2 talerze zupy, na kolację 1 talerz i nie chce słyszeć o żadnym innym jedzeniu. Dobrze mu to zrobi, jak sobie odpocznie od pieczywa :)

Oprócz składników podstawowych można do niej użyć tego, co nam zostało - czasem jest to kilka ziemniaków, jakaś zabłąkana w lodówce marchewka czy por. Wystarczy dodać w odpowiednim czasie by zdążyło się ugotować - a jeśli nie mamy pewności kiedy to ugotować osobno i dodać na koniec.

Gorąco polecam ulubioną zupę wszystkich członków naszej rodziny :)

Zdrowa zupa gołąbkowa

Składniki:

  • 1 nieduża główka białej kapusty
  • 1 kg mielonego mięsa drobiowego (u mnie indyk)
  • 1 litr soku pomidorowego 100% 
  • 1 litr soku pomidorowego 100 % pikantnego lub tabasco
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • odrobina oleju rzepakowego
  • Przyprawy: bazylia, chilli, pieprz czarny, tymianek
Przygotowanie:
  1. Kapustę poszatkować (nie musi być drobno) i wrzucić do dużego garnka. U mnie poszatkowana kapusta zajęła połowę 5 litrowego garnka)
  2. Zalać sokiem. Przykryć i zagotować. Od momentu zagotowania gotować 1 godzinę na wolnym ogniu pod przykryciem.
  3. Gdy kapusta się ugotuje obieramy i kroimy cebulę w sporą kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej i szklimy cebulkę.
  4. Do cebuli dodajemy mięso i smażymy do delikatnego zrumienienia. Doprawiamy pieprzem. 
  5. Mięso przekładamy do kapusty. Dolewamy do zupy wodę - ilość zależy od tego ile nam odparowało podczas gotowania. Ja dodałam 3 szklanki wody. Ważne, by płyn miał konsystencję zupy a nie sosu. Zagotowujemy.
  6. Doprawiamy wedle uznania. Przykrywamy i gotujemy jeszcze 15 minut. 
Smacznego!
Przygotowanie zdrowej zupy gołąbkowej

2 komentarze:

  1. W tym tygodniu wypróbuję. Myślę, że mój mąż będzie również zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że tak :) Większość osób które znam uwielbia tą zupę :)

      Usuń

Każdy komentarz jest bardzo mile widziany :)